Saturday, November 6, 2010

Broga hill with love

Salam kepada semua dan tak lupa kepada yang menyambut Deepavali, Happy Deepavali especially my Indian friends and my colleagues, Siva, Parkavi and my gossip girl Shal (bukan nama sebenar) :p.
So, since I have a weird shift for working, I got my leave before Deepavali. Its look like i'm going to celebrate the Deepavali,while my Indian's friend have to work the day before her celebration..wuwuwu....nevermind she already going to India on the Deepavali's day.She chose to celebrate with her friends and her lovey dozy.....More weird..hahahaha and now i'm working till 6pm..phewww.(alamak kantoi...menulis blog time keje)sori bos i'll make it up later.bosan sgt menunggu medium.

so this post is actually to story about what i have been doing on the Deepavali's day.yessssss....i 'm climbing again!!!this time, Broga Hill. ala Broga hill tempat SMS wat pre-wedding photoshoot tu...kalo xtau sila google sendiri. sebelum sambung cerita saya nak mintak ampun dan mahaap kepada bondaku kerana anakandamu ini telah melanggar titah perintah, amanat,arahan,order dan wasiat yang telah diberikan kepadaku agar tidak buat lagi aktiviti daki mendaki ni...ini adalah gara-gara ibu yang risaukan kaki anaknya terseliuh lagi..ampun mak...sila salahkan ili dan ziera mak sebab diaorang yang ajak saya...hehehehe gurauan semata-mata..peace ili and ziera!!

ok kiter sambung cerita seterusnya, all of us should be ready at 3.30 am but terlajak tido dan akhirnya bangun pukul 4.00 am gara-gara tido pukul 2.00 am..excited punya pasal sampai x bole nak tido.pada mulanya, semangat juang dah kian luntur sebab terbangun lambat tetapi bila ili sudah menyanyi lagu semangat yang hilang nyanyian xpdc itu kami terus bangkit mandi and prepare untuk bertolak ke Broga Hill.ok I TIPU.ili xnyanyi pun..dia hanya menjerit "wei korang, bangun la dah pukul 4.00 ni, cepat siap!"kitaorang pon aper lagi berkawad beratur menuju ke bilik air untuk bersihkan diri.pukul 4.30 am kitorang dah berdesup menuju ke Broga Hill.Broga Hill, here we are come.Kitorang tu adalah:

si pencerita

ili, the organizer

kak lai, the camerawoman

ziera, the chef

hani,driver yang comel

ain, model ala2 Paris Hilton

ok sudah berkenalan dengan team xviti ni..kita sambung cerita lagi.kitorang lansung xtau jalan ke Broga Hill tu but ili kata dia pernah nampak sighnboard Broga..so kitorang pon berjalan tanpa tahu jalan yang betul..yea..yea kitorang tahu Broga tu kat Semenyih tp the exactly road tu kita xtau..so main tibai jer jalan di hening hening pagi itu.oleh kerana kitorang xtau jalan kami telah beberapa kali sesat.dan paling sadisnya kami telah melakukan u-turn berkali kali dan akhirnya salah jugak...cis cis...ni pon gara2 kitorang tgk byk kereta beratur panjang nak masuk ladang kelapa sawit tu..tp ghupe-ghupenya mereka-mereka itu pon sesat jalan jugak...kih..kih..kih..ada jugak yang senasib dengan kitorang.mmg pon nak masuk Broga Hill tu kena lalu ladang kelapa sawit..tp xkan la nmpak jer jalan masuk ladang teruih nak masuk.setelah bersesat akhirnya kami sampai ke Broga Hill. masa sampai tu fuiyoooo........ramai giler orang macam kat One Utama. perghh..xsangka seramai tu...sampaikan nak mendaki tu pon kena beratur macam nak bayar kat kaunter shopping complex..byg kan ramai giler smpai mcm tu sekali..pukul 5.50 am kitorang sampai, 6.00 am kitorang dh mula mendaki...dengan bantuan sebiji touch light dynamo yang bunyinya memecahkan kesunyian sepanjang pendakian akhirnya sampai dalam pukul 6.50 am..sekejap jer kan..sebab Broga Hill tu xder la tgi mana tp keistimewaannya adalah dapat tgk sunrise yang cantek sekali....

cik matahari belum nak muncul lg..dia nak mai cak cak eh..

tgk tu dh terang sket.....

its coming.......

chakkkk! tu pon dia..mentari muncul lagi....Subhanallah

Kat atas bukit tu kitorang melepak sambil tgk sunrise yang sangat cantek.....di sebalik pergunungan dia muncul lagi menerangi alam semesta tanpa jemu-jemu...

Kat Broga Hill ni ader 4 peak tp kitorang gi sampai yang ketiga jer sebab yang paling tinggi paling ramai orang dan ya ampunnnn..... sangat sesak...kami tak mau terbunuh terjun ke bawah gunung..yerp actually puncak yang paling tinggi tu adalah Gunung Tok Wan.
owh yer....kami bawa bekal tau... bekal nasi lemak yang dimasak oleh chef kitorang..hehehehehe...btuahkan kami..org lain bwak air jer tp kami bwak nasi lemak naik atas tu ...hahahaha.adalah yang bawak roti dan sbgnya.Bawak anak pon ader....hebat kan kanak-kanak kecik pon bole naik..

ok setelah posing segala bagai kami pon nak beransur pulang....tetibe kami terkejut tgk betapa curamnya nak turun...sampai kitorang terfikir betul ke jalan yg kitorang naik td...so kitorang pon apelagi....turun berpimpin tangan ala 'shall we dance' dan menapak mcm mak ketam bwak anak2 ketam brjalan pulang.ceh....sampai separuh jalan semua kepala lutut dah ketaq menahan tekanan.hahahahaha....kami sampai di bawah pada pukul 9.45 am...tgk tu agak lama jugak la kamidi atas...sepanjang kitorang turun pon still ader yang mendaki...betapa Broga Hill sangat ramai la peminatnya... i jelessss ok....

dan tetibe the organizer kiter ni nak sambung aktiviti lagi dengan membawa kitorang ke Sg Tekala pulak...fuiyoooo sehari suntuk kitorang beriadah....hahahaha...dan balik masing-masing gol..... sampai xigt dunia.mata pun kuyu jer.....nak melangkah masuk umah....

di kaki bukit

saranghae dr kami

love this picture....

chek Macaca sp. yg nak mengurat kami....

Begitulah cerita saya..btw.... thanks a lot to the team...lain kali kiter wat lg....next aktiviti nti cerita lagi... peace!!