Monday, November 15, 2010

Dimanakah tanda cinta lelaki terhdap wanita yang dicintai??

salam untuk semua....

baru balik dari membeli hadiah untuk my uncle yang dah selamat bernikah pada minggu lepas...aeceli...sebenarnya tak tahu nak beli hadiah apa untuk bapak sedaraku ini..since dia bekerja di Dubai, so pinggan mangkuk adalah amat tidak sesuai untuk dihangkut semua ke sana..sangatlah menyusahkan dan akhirnya akan ditinggalkan di Malaysia juga..tup..tup orang lain yang guna tak pun duk letak dalam stor jer la..so saya mencari hadiah yang sangat praktikal untuk dibawa ke sana dan boleh dibawa kemana-mana sahaja.itu lebih bagus dan at least dia akan ingat anak sedara dia ni..Pakcik saya ini tak adalah tua mana, selang 4 tahun dengan saya, so saya tak panggil dia pakcik...hahahaha saya hanya panggil dia abang mamat walapun dia adalah pangkat bapa saudara. mudakan kan kan?dalam pencarian mencari hadiah akhirnya saya membuat keputusan untuk mmbelikan buku...mudah dibawa dan sangat praktikal.tidak memberatkan luggage dan boleh dibawa untuk dibaca diatas kapal terbang juga bole dibuat rujukan kalau ada masalah dalam rumah tangga..ecehhhh..macam ada experience je nak bagi pendapat.ceehhh..akhirnya saya menuju ke Gramedia di Mines shopping complex.ngeh..ngeh..ngeh..itulah tempat yang paling dekat untuk mencari hadiah...tak kuasa i nak pi jauh-jauh na..belek punya belek, cari punya cari akhirnya saya decide untuk ambil 3 buku ini iaitu :

mengendalikan hubungan suami dan isteri..ecehhhhh


fahamilah perasaanku 30 luahan perasaan suami



pikatlah hatiku 30 bisikan hati isteri

see..see..see....kira ok la kan pilihan saya..memandangkan mereka baru berkahwin saya rasa inilah buku yang sesuai untuk mereka yang baru nak mulakan alam rumah tangga.saya bukan dr.love atau pakar untuk menyelesaikan masalah rumah tangga tapi disebabkan saya sangat suka dengan buku, so saya hadiahkan hobi saya ini kepada orang yang saya sayangi...owhh cerita pasal hobi saya yang sangat suka dengan buku, nanti saya cerita pasal satu book fair yang menjual buku-buku dengan harga yang orang boleh nak pengsan dan tak boleh tidur lena..menangis makkkk nyahhh kalau tak dapat pergi. tak kira la tak ada orang nak temankan pun saya sanggup redah orang yang ramai.tapi nasib baik ada kakak kesayangan saya yang temankan...macciiihhhhhh.

buku-buku kat atas tu saya tak beli lagi untuk diri sendiri sebab saya rasa saya masih belum cukup umur lagi nak membaca buku tu...eceeehhhhhhh...(kat luar gatai nak kawin tapi masih lagi cakap belum cukup umur)tendang punggung masuk longkang kang...

sebenarnya saya dah baca sedikit tentang kandungan dalam buku itu.sebab itu saya rasa sesuai dengan orang yang baru nak memulakan alam rumah tangga ..aeceli...i malu nak cerita pasal dalam buku tu almaklumlah cerita-cerita rumah tangga memanglah i malu nak cerita...i orang bujang tak sesuaiii nak cerita pasal-pasal ni semua.wuwuwu.....but..there is one paragraph yang menyebabkan saya terfikir dan terus bertanya pada diri dan ziera yang menemani saya untuk membeli buku ini.

"Dimanakah tanda yang boleh dilihat bahawa lelaki mencintai seorang wanita?"

paragraph yang menyebabkan saya tertanya itu adalah berkaitan dengan sex and love.dalam buku itu mengatakan lelaki boleh melakukan seks dengan wanita yang dicintai dan tidak dicintai..so dua-dua boleh. while women will do the sex with the men their love.OMG... kalau macam tu no wonder la ada perempuan sanggup melakukan apa sahaja untu lelaki yang dicintai...tapi sayang kepada yang tidak sah pun dia boleh serahkan juga.sayang sekali..setia yang bukan pada tempatnya, kasih pada yang salah, cinta berpaling tadah.(aini dah mula mengarut).

persoalan ini disambung sampai ke rumah dtanya kepada housemate2 tersayang..well, jawapan dan pendapat yang berbeza-beza..tapi setakat ini yang paling konkrit adalah disaat lelaki melamar wanita menjadi isterinya itu adalah tanda yang boleh dilihat bahawa lelaki itu mencintai wanita itu....
alahaiiiiiii sweeettnnyyyaaaaaaaaa......nak jugak...tapi belum sampai seru lagi..huhuhuhu.

No comments:

Post a Comment