Tuesday, September 21, 2010

surat untuk sahabat


kepada sahabatku yang dikasihi,

untuk pertama kali aku memohon seribu kemaafan atas ketelanjuran lidah ini menutur janji hingga akhirnya aku sendiri tidak dapat menepati janji itu. ampunkan diri ini kerana aku telah menunjukkan akhlak sebagai muslim yang tidak elok iaitu memungkiri janji. memungkiri adalah salah satu sifat orang munafik.


sabda Rasulullah SAW:"Tanda orang munafik ada 3: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercaya (diberi amanat) dia berkhianat।" (HR. Bukhari Muslim)



aku tidak sengaja melakukan perkara itu, sesungguhnya tidak terlintas dihati untuk melanggar janji.. Niat aku meneruskan perjuangan dalam menuntut ilmu tidak pernah padam tetapi fahamilah sesungguhnya aku ada komitmen dan tanggungjawab yang wajib diselesaikan terlebih dahulu.Aku tidak boleh mementingkan diri sendiri.Aku pasti kau akan membina segala macam alasan untuk itu tapi percayalah InsyaAllah aku pasti akan ke arah itu jika diizinkan Allah.aku harap sahabatku, kau memahami keadaan aku...


yang mengharapkan pengertian darimu,
empunya blog



*to nic: so sorry, i mmg byk komitmen dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan hingga xsempat untuk siapkan proposal yang u nak.i perlu fikir byk benda tentang family i sebelum i decide untuk continue study.even i xcontinue, i still learning tentang algae n many things.i akan cuba siapkan proposal tu.(kalo buku-buku lain xkacau suruh baca dia dulu sebelum baca buku algae...)

No comments:

Post a Comment