Saturday, August 21, 2010

konflik diri


Salam..

Hari ke 11 umat Islam berpuasa dan fasa kedua telah bermula. Diri ini sedang mengalami mood kemalasan,kemurungan dan kebosanan akibat daripada melakukan rutin harian yang sama.'Apa nak jadi dengan ko ni Aini?'suara dalam diri sendiri.Kekeliruan,kecelaruan dan bingung untuk memilih jalan hidup..Yerp...ini ujian dari Allah untuk bulan Ramadhan tahun ini..bagaimana nak keluar dari kepompong kemalasan dan kebosanan diri yang sudah sebati disekeliling diri ini.

Setiap hari banyak benda perlu difikirkan.tuntutan hidup yang menekan dari depan, belakang, kiri ,kanan,atas dan bawah menyebabkan aku xtahu yang mana satu harus didahulukan.ya,secara fakta,senang untuk kita berkata2 tapi untuk melaksanakan sangat susah..ya aku sedang mengalami keadaan ini.Masalah dalam diri sendiri yang xtahu untuk dijawab bagaimana. T_T.




Ya Allah bantulah hamba-Mu ini.

Adakah aku sudah memilih jalan yang tepat??Bolehkah aku berpatah balik setelah aku memilih jalan ini?? Confuse???




No comments:

Post a Comment